پوست و مو پوست و مو .

پوست و مو

ویژگی کرم مرطوب کننده برای پوست های خشک چیست ؟

کرم مرطوب کننده مناسب پوست خشک

 

به چه پوستی خشک می گوییم ؟

افرادی که مداوم از شوینده های پوستی استفاده میکنن یا خانم های خانه داری که با مواد شوینده زیاد سر و کار دارند یا اصلا بعضی داروها مثل درمان آکنه با موادی که رواکوتان داره باعث میشه که پوست خشک بشه و چربی اون از بین بره و باید برای مراقبت از پوست خشک اقدامات مورد نیاز را انجام دهید.

چه ژنتیک چه مواردی که گفتیم که در نهایت باعث بمیشه پوست خشک بشه یا چربی پوست کم بشه این پوست پوست خشک حساب میشه و  ما میزان چربی مطلوب برای پوست رو با مرطوب کننده ها تامین میکنیم و این چربی مثل لایه محافظ از تبخیر شدن بیششتر آب پوست جلو گیری میکنه.

پس پوست خشک پوستی است که چربی کمتری داره و پوست دهیتراته در شرایطی به وجود میاد که آب بدن کم شده. حالا تفاوت آب رسان و مرطوب کننده هنگام مصرف به این صورت هست که پوست چرب بیشتر نیاز به آبرسان داره تا مرطوب کننده و پوست خشک هردوتاشو نیاز داره.

ویژگی مرطوب کننده خوب چیست ؟

1. نور خورشید مسئول مقدار قابل توجهی از چین و چروک و آسیب های پوستی هستش که ما داریم و یه مرطوب کننده خوب باید بتونه یه مقدار مارو در برابر نور خورشید ایمن کنه. پس ضد آفتاب بودن یه مرطوب کننده نکته مهمی هست و چه بهتر که فاکتور محافظتی اون یا همون SPF حداقل 30 باشه.

2.  توی زندگی روز مره نور خورشید الودگی هوا فست فود سیگار و خیلی موارد دیگه باعث به وجود اومدن رادیکال های آزاد توی بدن میشن و این موارد در پوست باعث اسیب به کلاژن و الاسیتن و در نهایت چین و چروک پوست میشن. بهتره مرطوب کننده ای که انتخاب میکنین حاوی مواد آنتی اکسیدان باشه حالا یا روغن هسته انگور یا مرکباب یا ویتامین سی یا سایر موارد.

3. همه پوست ها خصوصا پوست چرب مستعد جوش و اکنه هستن. اگر مرطوب کننده ای که تهیه میکنین غیر کومدون زا یا نانکومدوجنیک یا روی اون اویل فیری نوشته باشه پوست باعث میشه که پوست کمتر جوش بزنه در مواردی این محصولات آلفا هیدروکسی دارن که با جلوگیری از مسدود شدن منافذ پوستی به کمتر شدن جوش ها کمک میکنن که پس .برای پوست مستعد اکنه بهتر هم هست.

4. همونطور که مرطوب کردن پوست برای سلامت اون خیلی مهمه مرطوب نگه داشتن پوست هم همونقدر مهمه خصوصا در مواردی که پوست خشک یا دهیتراتتته هستش. وجود موادی مثل هیالورونیک اسید که مقدار زیادی آب رو به خودشون جذب میکنن میتونن این رطوبت رو توی سطح پوست حفظ کنن. در پوست چربی که دهیتراته شده این ماده بسیار کارآمد هستش. التبه مواد دیگه هم هستن که فقط اسمشو بخوایم بگیم میتونیم به گلیسرین و که ساز و کار مرطوب کنندگی شون متفاوته.

 

 


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۲:۱۶ توسط:نیما موضوع: نظرات (0)