پوست و مو پوست و مو .

پوست و مو

لیزر دایود را بهتر بشناسیم

لیزر دایود را بهتر بشناسیم

 1- طول عمر مناسب دستگاه لیزر دایود: محاسبات صورت گرفته، نشان می‌دهند که لیزرهای دایود قادر هستند تا بیش از 10000000 شات؛ به طور موثر، در درمان موهای زائد مورد استفاده قرار گیرند (معادل 6500 جلسه کل بدن). هرچند که پس از این مقدار نیز قابلیت شات و امکان استفاده وجود دارد اما، بنا به مسائل فنی و اپراتوری، توصیه نمی‌شود.

2- مجهز به هندپیس سه گانه(سه طول موج): هندپیس دوم دستگاه لیزر دایود قادر است هر سه طول موج: 755 nm808  nm1064  nm را از خود ساطع کند. این به معنی هدف قراردادن رنگدانه‌های مو، در عمق‌های مختلف است که اثربخشی بهتر درمان موهای زائد را درپی‌ خواهد داشت.

3- سطح مقطع بزرگ لیزر خروجی: پنجره اپتیکی لیزر دستگاه لیزر دایود، mm 16×16 است که در مقایسه با سایر دایود لیزرها، از ابعاد بزرگتری برخوردار است.

 

4- کاربری آسان از ویژگی بسیار مهم دستگاه لیزر دایود :رابط گرافیکی لمسی بسیار حرفه‌ای و ساده‌ای است که در اختیار کاربر قرار می‌دهد.چنین نمای ساده‌ای، کاربر را از تنظیم جداول پیچیده، بی‌نیاز می‌سازد. ضمن اینکه باعث کاهش اشتباهات کاربر در انتخاب پارامترهای دستگاه و پیشگیری از حوادث پزشکی یا خطاهای بالینی احتمالی می‌گردد.

تنها پارامترهایی که کاربر آنها را انتخاب می‌نماید عبارتند از:

1- ناحیه مورد درمان.

2- نوع رنگ پوست 

3-  جنسیت فرد.

که بر اساس آنها نوع لیزر خروجی، توسط رایانه دستگاه لیزر دایود تنظیم خواهد شد.

 

5- زمان کاری بدون وقفه 15 ساعته:  زمان کاری پیوسته برای دستگاه لیزر دایود حدود 15 الی 18 ساعت است و در طول این مدت قادر است بدون وقفه فعالیت نماید.

 

6- توان بالای لیزر خروجی:  در بسیاری از دستگاه‌های لیزر دایود، لیزر الکساندرایت؛ افزایش سطح مقطع، کاهش توان مؤثر (توان بر واحد سطح پوست) را در پی داشته که خود، باعث کم اثر شدن درمان حذف موهای زائد می‌شود.

لذا، دستگاه‌های لیزر دایود با توان 600 و 800 وات، در سطح مقطع‌های بزرگ، اثربخشی کمتری دارند. دستگاه لیزر دایود با توان ۲۰۰۰ وات، قادر است تا 80 ژول انرژی در سطح مقطع  mm 16 ×16 ایجاد نماید.

7- سیستم خنک کننده یکپارچه: خنک‌سازی مناسب‌تر، به معنی کاهش احساس درد توسط بیمار است. ضعف در سیستم خنک‌سازی؛ باعث اثراتی از قبیل: سوختگی، التهاب، قرمزی و تغییر رنگ پوست (افزایش یا کاهش لک) می‌شود. خنک‌سازی بیش از حد نیز مانع تسریع در فرآیند حذف موهای زاید خواهد شد و می‌تواند مانع دریافت توان لازم برای بافت شود.

 

خرید لیزر دایود

 به عنوان جدیدترین تکنولوژی در رفع موهای زائد که تا به امروز معرفی شده می توان به لیزر دایوداشاره کزد. منبع لیزر دایود، صفحات نیمه‌رسانا است که در اثر تحریک الکتریکی، پرتو لیزر را از خود ساطع می‌نماید. بسته به نوع نیمه‌رسانای بکاررفته در ساخت دایود، لیزر دایود قادر است طول موج‌های متنوعی را از خود ساطع نماید.

در کنار طول عمر زیاد و قیمت پایین وانعطاف‌پذیری لیزر دایود، آنها باعث شده که به عنوان رقیبی جدی برای لیزر الکساندرایت به حساب آید.

دستگاه لیزر دایود، قادر است طول موج‌های 755 نانومتر (لیزر الکساندرایت)، 1064 نانومتر(لیزر ان دی یاگ) و 810 نانومتر را ساطع نماید.

با توجه به نواسانات قیمت ارز و همچنین قوانین ومقررات موجود در مورد واردات تجهیزات پزشکی؛ قیمت دستگاه لیزر دایود در داخل کشور، با قیمت دستگاه لیزر دایود در بازار جهانی متفاوت است.

به علاوه، مجوز فروش یا ساخت(مونتاژ) دستگاه لیزر دایود نیز، در اختیار تعداد محدودی از شرکت‌هاست. لذا قیمت خرید لیزر دایود (قیمت دقیق ریالی)، توسط این شرکت‌ها صورت می‌گیرد.

قیمت دستگاه لیزر دایود در بازار جهانی، بسته به کیفیت ساخت و قطعات، بین 5000 دلار تا 15000 دلار می‌باشد.


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۲:۲۰ توسط:نیما موضوع: نظرات (0)